Türk yazı dillerinin, lehçelerinin ve ağızlarının dil özelliklerini belirleyen, söz varlığını derleyerek bir araya getiren Kâşgarlı Mahmud kendisine sonsuz bir ün, bitmez tükenmez bir kaynak sağlaması dileğiyle elde ettiği bu bilgileri yazıya geçirerek ortaya koyduğu eserine Dîvânu Lugâti’t-Türk adını vermiştir. Kâşgarlı Mahmud, eseriyle tam olarak bağdaşan bir ad seçmiştir. Gerçekten de Dîvânu Lugâti’t-Türk, Türk soylu halkların dil özelliklerini ve o dönemin söz varlığını olabildiğince ayrıntısıyla ortaya koyan bir “divan”dır.
Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında Ocak ayında yapılan çalışmalarda öğrencilerin dilimizin seçkin ve özgün eserlerini tanımaları, bu eserlerde geçen sözcüklerin çeşitli anlamlarını öğrenmeleri ve kültür taşıyıcısı olan değerlerimizi benimsemeleri amaçlanmıştır. Ocak ayı içerisinde, proje kapsamında aşağıdaki faaliyetler gerçekleştirilmiştir:
1. Divan-ı Lügati’t Türk’ün önemini anlatan video sınıf ortamında öğrencilerle izlendi. Öğrencilerin eser hakkındaki ilk izlenimleri ve düşünceleri alındı.
2. Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenleri tarafından sınıflarda “Anlamını Bul” etkinliği gerçekleştirildi.
3. Öğrencilere ilgili konu çerçevesinde deneme yazdırıldı. Okulda yapılan değerlendirme sonucu 10/C sınıfından Betül Nuriye DÖNMEZ’in eseri birinci seçildi ve ilçeye gönderildi.
4. Divan-ı Lügati’t Türk panosu oluşturuldu. Eserde yer alan sözcükler ve günümüz Türkçesindeki karşılıklarına yer verildi.
5. Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında okulumuz konferans salonunda “Okuyalım mı? Yazalım mı?” adlı söyleşi gerçekleştirildi.